LMP GT3 Marrum



Op Zondag 19 Maart was het eindelijk weer tijd om de LMP en GT3 bolides uit de koffer te halen, af te stoffen en er mee op pad te gaan naar het verre Marrum boven in Friesland. Daar was het dat dit jaar de eerste race zou worden gereden op de 4 sporen Fleischmann baan. Er aangekomen kwam de geur van koffie je al tegemoet en stond de cake op de bar je al aan te lachen dus wat kon er nog mis gaan op deze mooie regenachtige zondag. Voor vandaag hadden we 15 inschrijvingen en dan met de wetenschap dat een paar vaste rijders er niet bij konden zijn waren we zeer tevreden met de opkomst.

Waar ik zelf benieuwd naar was of de trend van 2016 zich zou doorzeten in 2017, Namelijk dat er steeds meer rijders kiezen voor de GT3 ipv de LMP. In Marrum is dat zeker het geval een mooi gevarieerd veld wat bij de organisatie aangeeft dat het reglement goed kan werken met diverse merken en uitvoeringen van GT3 wagens. Er is voor de volgende race wel een reglement wijziging namelijk de top van de autos gaat naar 37 KMH dit omdat veel standaard autos met een overbrenging van 28/11 hier meestal al op zitten. En met deze wijziging hoef je dan niet gelijk een ander tandwiel te zetten.

Nadat de traninig en keuring achter de rug was zijn we met de races begonnen om 10:00 uur. LMP GT3 is natuurlijk gelinkt aan Endurance dus dit maal is er gekozen voor 4x8 Min. rijtijd. Hiermee is LMP GT3 wel afwijkend van andere races in Nederland maar het geeft je meer rijtijd per rijder op een racedag en dat is toch waar we allemaal voor komen.

Ronald had alles goed onder controle

Op de baan was er gelijk veel strijd te zien in beide klasses, thuis rijder Patrick liet zien dat hij met meer baan ervaring toch ook goed mee kan komen en Richard gooide hoge ogen in de LMP met zijn Lolla. Maar nadat alle heats keurig waren afgewerkt in de ochtend sessie en we klaar waren voor de gebruikelijke pauze kwam er een verontrustende mededeling van de wedstrijdleiding ... alle gegevens waren spoorloos en ook niet in de cloud... 

Tijdens de pauze gezamelijk besloten om de dagoverwinning dan op 1 resultaat te doen en de ochtend maar te zien als een leuke traning. Een ieder de kans geven om nog even zijn auto wat service te geven en er dan vol voor gaan. Omdat het nu om 1 resultaat ging gebeurden er eigenlijk 2 leuke dingen in mijn ogen.

Namelijk: #01 Omdat het om 1 resultaat gaat en je moet presteren gaat iedereen vollebak. Hierdoor worden er in de bochten wat meer lak en deurkrukken uitgewisseld maar gaan de rijders zelden over de grens. #02 Omdat je afhankelijk word van dat ene resultaat word de race eerder stilgelegd bij mechanische pech of een bandje er af en dan word er even gewacht. Ook bij slotracen sport verbroederd.

De einduitslag vind je hier onder en zelf heb ik een leuke en spannende race gehad in een iets te warme ruimte.

Uitslag LMP Midden Rob eerste links Richard tweede rechts Frank derde

Uitslag GT3 rechts Sebastiaan eerste midden Ronny op twee en links Eddy op 3

Volgende wedstrijd
Nog niet bekend!
Nieuws
Aangepast reglement
Revoslotkampioenschap
RevoSlot reglement 2.0
RevoSlot reglement 2.0
RevoSlot reglement
Clubraces