WEC 8.8.8-24H



Eindelijk was het dan zo ver ... van woensdag op donderdag vertrokken we om 02:00 uur met onze 2 teams richting Salsomaggiore in Italië voor het WEC 8.8.8-24h met Slot It autos georganiseerd door SlotUp. Dit niet het eerste jaar dat we er naar toe gaan maar andere jaren is er gereden met de NSR Classics en moest je het doen met 1 auto. Nu moet je met 3 verschillende autos 3 x 8 uur gaan rijden. De reis verliep goed en bij het hotel aangekomen zo tegen 16:00 uur werden we al opgewacht door Guus en Jacquline. Nadat we de spullen naar de kamers hadden gebracht werd besloten om te gaan kijken waar we iets konden gaan eten omdat er nog een afspraak gepland stond bij de slotraceclub Slot|Up waar we zouden worden opgewacht door onze italiaanse vriend Marco en de mogelijkheid hadden tot trainen op de 60 meter lange Ninco baan.

De 60 meter Ninco van SlotUp

Onze SlotUp vrienden. Marco 2de van rechts boven

Op deze avond zelf kregen we de nodige tips en tricks van Marco. Hij was goed te spreken over de opbouw van de autos ditmaal door Sebastiaan onder handen genomen. Maar volgens Marco zouden we beter uit de voeten komen met een nieuwe versnellingsbak en stelde hij voor een ander kroonwiel te plaatsen. Iets minder top maar beter in de bochten en korte sprint. Wij toen besloten om dit pas op vrijdag middag aan te passen en voor deze avond lekker te gaan rijden op de 60 meter Ninco asfalt

Na het rijden zijn we weer naar het hotel vertrokken om alle racekoffers naar de kamer te brengen om daarna nog even de plaatselijke bevolking te gaan lastig vallen op de terrassen.

Vrijdag morgen hebben we na een goed ontbijt wat rust gepakt om op tijd in de sporthal te zijn. Vanaf 1 uur smiddags zou de training beginnen en met het verhaal in ons achterhoofd dat we nog 6 autos moesten gaan aanpassen wilden we zeker niet te laat zijn. Sebastiaan op dat moment net ingevlogen via Milaan kon dus gelijk aan de bak. Eerst zelf nog even aanvoelen of het klopte wat Marco had gezegd maar na wat rondjes rijden was hij het er ook mee eens. Het wisselen van de tandwielen heeft ons tijdens de race nog wel iets gekost aan snelheid maar dit kwam omdat Sebastiaan niet zijn vaardigheden kon uitvoeren daar waar 100 nieuwschierige italiaantjes zaten mee te kijken. Na het aanpassen van de autos is er door team 1 en 2 goed getraind en hadden we allemaal een goed gevoel over de autos.

Om half 7 begon de technische keuring van de autos. Hans deed dat voor team 2 en Sebastiaan voor team 1

Hans in concentratie.

Sebastiaan denkend van dat zien ze toch niet.

Nadat de autos gekeurd waren zijn we nog even lekker wezen eten in ons vertrouwde restaurant. Nog even wat liters bier op een terras en daarna ons bed opgezocht want er kwam tenslotte nog een 24h race aan.

Natuurlijk is er altijd wel iemand waarbij de pizza wat vervelend valt. Dan deze maar goed naspoelen tot 04:00 uur smorgens om daarna op bed te vallen. Hier zijn fotos van maar die zal ik jullie besparen maar insiders vertelden dat de pizza daarna gewoon weer warm was. en vloeibaar.

Zaterdag morgen een heerlijk ontbijt en tijdens het ontbijt na de kwalificatie kijken van de F1. Om goed half 10 vertrokken want onze eigen kwalificatie begon om half 11. Rob Cuccu reed die voor team 2 en met een mooie tijd van 12.422 zette hij de auto op plaat 38. Sebastiaan reed een 11.821 en daarmee begon team 1 vanaf de 18 positie.

De race zelf verliep voor team 2 iets onder de verwachting en ze ziin naar 24 uur sturen gekomen tot plaats 42. Team 1 wist zich na een mooie 13de plaats te rijden en zijn tot aan het laatste uur in gevecht geweest om plaats 11 helaas kwamen ze daar na 24 uur 7 rondjes te kort voor dat is ongeveer 80 sec.

Voor mijzelf was het een super mooi weekend waarbij de goede samenwerking in en met de teams prima verliep en ik kijk dan ook al uit na het volgende evenement.

De team autos

De banen.

Bij nacht.

Volgende wedstrijd
Nog niet bekend!
Nieuws
Aangepast reglement
Revoslotkampioenschap
RevoSlot reglement 2.0
RevoSlot reglement 2.0
RevoSlot reglement
Clubraces